Procedura serwisu amortyzatorów w 13 krokach

SPIS TREŚCI

Zadbany amortyzator rowerowy to podstawa komfortowej i bezpiecznej jazdy, niezależnie od tego, czy eksplorujesz miejskie ścieżki, czy zdobywasz górskie szlaki. W naszym serwisie oferujemy profesjonalną obsługę amortyzatorów, dbając o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół. Procedura serwisu amortyzatora, którą zastosowaliśmy, została opracowana tak, aby zapewnić najwyższą jakość obsługi, zgodnie z wytycznymi producentów sprzętu. W poniższym artykule prezentujemy poszczególne etapy naszego procesu, ilustrując każdy z nich, abyś mógł zobaczyć, jak troszczymy się o Twoje wyposażenie. Dzięki naszemu doświadczeniu i zaangażowaniu, Twój amortyzator będzie działał płynnie i efektywnie, gotowy na kolejne wyprawy.

KROKI PROCEDURY SERWISOWEJ

1. Zgłoszenie serwisu online

Ten absolutnie kluczowy krok możesz wykonać w każdej chwili poprzez nasz formularz zgłoszenia serwisu amortyzatora. Aby przyjąć zgłoszenie będziemy potrzebowali kilku absolutnie podstawowych informacji o serwisowanej części, najważniejszą z nich jest numer seryjny, który łatwo znajdziesz dzięki naszemu poradnikowi:Gdzie znaleźć numer dampera?. Po wypełnieniu formularza już tylko opłata rezerwacyjna 100PLN (odejmowana od ostatecznej ceny naprawy). Ostatnim elementem tego kroku jest otrzymanie maila z potwierdzeniem miejsca w kolejce i terminu dostarczenia amortyzatora do serwisu.

2. Przyjęcie amortyzatora na serwis

  1. Sprawdzenie sprawności amortyzatora w obecności klienta (jeśli został dostarczony osobiście) lub tuż po otrzymaniu (jeśli przyszedł paczką).
  2. Określenie maksymalnego orientacyjnego kosztu serwisu, uwzględniając części eksploatacyjne.

3. Mycie wstępne

Mycie amortyzatora w stanie dostarczonym przez klienta, aby uniknąć przedostania się brudu do wnętrza podczas pierwszego demontażu.

Aby możliwie najdokładniej wyczyścić i odtłuścić wasz sprzęt używamy myjki Marwis Bio Wash 1200 z ogromnym polem roboczym 1200mm x 780mm. Wewnątrz znajduje się 90 litrów samooczyszczajacego się płynu. Bezpieczngo dla pracujących przy myjce, dla powłok amortyzatorów oraz dla środowiska!

4. Demontaż oraz wstępna inspekcja

Drugi demontaż, spuszczenie powietrza i oleju, a następnie wstępna inspekcja.

6. Kompletny demontaż

  1. Demontaż amortyzatora do ostatniej śrubki i uszczelki.
  2. Mycie finalne i suszenie, przygotowanie części do gruntownej inspekcji.

7. Gruntowna inspekcja

  1. Sprawdzenie stanu zaworów, blaszek shim oraz gładzi elementów pracujących.
  2. Poszukiwanie uszkodzeń, błędów serwisowych oraz ocena naturalnego zużycia.

8. Diagnoza i aktualizacja wyceny

Wycena kosztów naprawy i kontakt z klientem w przypadku przekroczenia wstępnie ustalonego kosztorysu. Po gruntownej inspekcji, jeśli okaże się, że niektóre elementy są bardziej zużyte niż być powinny (nie nadają się do dalszej eksploatacji), kontaktujemy się z klientem w celu aktualizacji wyceny

9. Montaż

  1. Montaż oczyszczonych i odtłuszczonych elementów przy użyciu specjalistycznych narzędzi, zgodnie z procedurami serwisowymi producenta.
  2. Montaż kompletnych zestawów serwisowych.

10. Test szczelności

 

Napełnianie maszynowe pompą próżniową Laba7, aby sprawdzić szczelność całego systemu. Staramy się podpiąć każdy tłumik pod pompę nawet jeśli producent tego nie przewidział. Ten zabieg daje nam maksymalną na tym etapie pewność że procedura serwisowa się powiodła.

 

12. Test funkcjonalny

  1. Test sprawności amortyzatora na stacji kontrolnej.
  2. Ewentualne poprawki w przypadku stwierdzenia problemów z działaniem.

13. Finalizacja serwisu

    • Kontakt z klientem w sprawie ostatecznych kosztów serwisu.
    • Przekazanie dokumentacji serwisowej, zdjęć i innych materiałów zebranych podczas procesu serwisowego.
    • Gwarancja 3 miesiące od daty wystawienia rachunku.